Özellikle kış aylarında kendimizi hastalıklara karşı korumak ve sağlıklı bir yaşam sürmek için vücut direncimizi artırmalıyız. Vücut direncini artırmak içinse öncelikle beslenmemize dikkat etmemiz gerekmektedir. Beslenmenin yanında düzenli spor yapmalı, sağlıksız alışkanlıklardan uzak durmalı ve uyku saatlerimize dikkat etmeliyiz.

 

Antioksidan ağırlıklı beslenin!

Metabolizmaya zarar veren ve bünyeyi yoran toksinlerden kurtulun ve bunun için mutlaka antioksidan ağırlıklı gıdalar ve bitki çayları tüketin. Kış aylarında yeşil yapraklı ve yeşil renkli sebzelerle beslenmeye özen gösterin. Bolca salata yiyin. Bunların yanı sıra kereviz, havuç, soğan, sarmısak, yer elması gibi sebzeler ve tüm narenciyeleri de bolca tüketebilirsiniz. Siyah çay yerine yeşil çay, mate çayı ya da adaçayı gibi antiseptik ve antioksidan özelliğe sahip çaylar tüketmelisiniz.

 

Bol su…

Yaz aylarında bolca tüketilen su, kış gelince unutuluyor. Halbuki su, her mevsim yeterli miktarda tüketilmelidir zira toksin atımını sağlayan en güçlü şey sudur. Özellikle sabah açken ılık suya 1-2 dilim limon koyup biraz beklettikten sonra için, bu şekilde hem metabolizmayı hızlandırmış hem de toksin atımını artırmış olursunuz. Bunların yanı sıra günde 1 bardak maden suyu içmeye özen gösterin. Eğer grip ya da soğuk algınlığı şikayetiniz varsa normalde içtiğiniz su miktarını daha da artırarak vücut direncinizi yerine getirebilirsiniz.

 

Düzenli spor, ömrü uzatır!

Başta kalp olmak üzere tüm bedenimizin sağlığını koruyan ve ömrü uzatan spor, vücut direncinizi de artırır. Toksin atımı için faydalı olduğu gibi, iç organların ve tüm sistemlerin sağlıklı bir biçimde çalışmasını sağlar.

 

Protein almayı ihmal etmeyin.

Özellikle kırmızı et olmak üzere tüm hayvansal proteinler vücut direncini artırır. Hayvansal proteinlerin yanı sıra mercimek, nohut, börülce vb. tüm baklagillerde yüksek miktarda protein bulunmaktadır. Bu gıdalarla yemek yapabilir, salatanıza ekleyerek hem enerji hem vitamin yüklü beslenebilirsiniz.

** Vücunuzu dinç tutmanın öncelikli koşulunun kahvaltı etmekten geçtiğini unutmayın.
Sağlıklı günler dileriz.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Copyright 2015 - Designed by ReputeUs

KVK | KİRALAMA DUYURULARI | Bize ulaşmak için 444 5 286

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Instagram