Dengesiz sonbahar havaları bir kapanıp bir açarken yağmur ve güneşi aynı anda bile görür oluyoruz. Bu da özellikle büyük şehirlerde salgın hastalık riskini artırıyor. Aile fertlerinden, iş ya da sınıf arkadaşlarının birinden başlayan bir grip vakası bir anda herkesi hastalıktan kırılır hale getiriyor. Günlük yaşamımızın akışından geri kalmamak ve daha kaliteli bir hayat yaşamak için bu mevsimde kendimize normalde olduğundan daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. MalatyaPark’tan size sonbaharda hasta olmamanız için bazı öneriler var. Buyurun efendim…

 

Dağınık kaşlar…

Son yılların git gide yükselişe geçen dağınık kaş modası kadınlara biraz nefes aldırıyor. İp gibi alınmış, kalemle çizilmiş kadar muntazam kaşlar artık pek tercih edilmiyor ve doğallığa dönüş devam ediyor. Kaşlarınızı sanki hiç aldırmamışsınız gibi, yalnızca kaş çevresindeki fazlalıklarını azaltarak kullanmak; sizi de doğal bir görünüme kavuşturacak ve modanın sıkı takipçisi olduğunuzu gösterecek.

 

Yaşam kaynağı, su…

Suyun önemi zaman mevsim tanımadan her zamanki yerini koruyor. Yazın sıvı dengesini sağlamak, kışınsa toksinleri atıp hastalıklardan korunmak için bolca su tüketmek gerekiyor. Normal harekette bir bünye için günde en az 2 litre su tüketmeyi ihmal etmeyin.

 

Bitki çayı sezonu açıldı!

Zencefil, zerdeçal, tarçın gibi baharatların mucizesine kulak verin. Kendinize her akşam yemekten sonra taze zencefil çayı yapıp içine bal ve limon koyup için. Adaçayı, ıhlamur, kış çayı ya da hibiscus da vücut direncinizi artırıp sizi koruyacaktır. Tüm bu baharat ve bitki çayları antioksidan özelliği ile hasta olsanız bile çabuk iyileşmenizi sağlayacaktır.

 

Salata ve çorbadan bıkmayın.

Öğle ve akşam yemeklerinizde sağlıklı içeriğe sahip sebze ya da tavuk/balık çorbası içerek vücut direncinizi artırın. Yalnızca çorba ile karnınızı doyurmayın, yanında mutlaka yeşil salata tüketin. Sonbahar ve kış aylarında yetişen mevsim yeşillikleri, yüksek oranda C vitamini içerdiği için sizi hastalıktan koruyacaktır. Eğer diyet yapıyorsanız bu yiyeceklerle yetinmeye çalışmayın. Kış aylarında metabolizma proteine ihtiyaç duyar, bu nedenle protein almayı ihmal etmeyin. Haftada en az 2 kez ızgara balık tüketmeye özen gösterin.

 

Oksijen, tek kaçışınız olsun.

Grip salgınından kaçışınız bol oksijen olsun. Bulunduğunuz ortamda özellikle başka kişiler varsa içeriyi sık sık havalandırın. Nefes yoluyla virüsün yayılması çok olasıdır, eğer ortamda hasta birisi varsa maske takmasını rica edebilirsiniz. Gün içinde sık sık temiz hava alarak bünyenizi koruyun.

 

C’anımız vitaminler…

C vitamini, sonbahar ve kış aylarının olmazsa olmazıdır. C vitamini yoğun meyve ve sebzeleri çiğ şekilde bol bol tüketin. Eğer günlük C vitamini ihtiyacınızı besinlerden alamıyorsanız mutlaka takviye C vitamini alın. Portakal, greyfurt, limon, bergamot, yeşil biber, marul, pazı gibi besinler ve bunun yanında taze halde suyunu sıkarak tüketeceğiniz bir parça zencefil sizi gribe karşı koruyacaktır. Sabah aç karına büyük bir bardak ılık suya ekleyeceğiniz 1 limonun suyu ve 1 tatlı kaşığı bal, vücut direncinizi hayli artıracaktır.

 

Kat kat giyinmekten çekinmeyin.

Biliyoruz ki yazdan kışa geçişin en zor yanlarından biri, git gide artan giysi katmanlarıdır. İncecik tişörtlerden ve şortlardan sonra, çorap, hırka, kaban, bot giymek zor gelir. Hele ki sonbaharda insan ne giyeceğiniz bilemez ve ya çok kalın ya çok ince giyinir. Hastalıkların birçoğu da buradan başlar. O nedenle evden çıkarken kat kat giyinmeye ve hatta çantanızda yedek giysi ile gezmeye üşenmeyin. Yanınızda mutlaka ince ve portatif bir yağmurluk bulundurun. Sıcak olduğunda çıkaramayacağınız bir giysi ile terleyip daha sonra gölgede üşüme riskiniz doğar. Bu yüzden ince bir bluz ya da gömleğin üzerine hafif kalın bir hırka almalısınız. Böylece ne terler ne de üşürsünüz. Hava size ayak uydurmaz, siz ona ayak uydurarak kendinizi koruyabilirsiniz.

Sonbahar aylarında ve her mevsimde, yiyecekten giyeceğe kadar tüm ihtiyaçlarınız için MalatyaPark yanı başınızda!

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Copyright 2015 - Designed by ReputeUs

Bize ulaşmak için 444 5 286