Günlük hayatımıza devam ederken iş, okul, şehir trafiği ve kalabalığı gibi nedenlerden ötürü bizi mutsuz edecek ya da strese sokacak pek çok durum yaşamaktayız. Bu durumlar her gün yinelediğinde ise git gide artan bir halsizlik ya da mutsuzluk hali ortaya çıkıyor. Sabahları yataktan kalkmakta güçlük çekebiliyor, derste ya da işte motivasyon ve odaklanma kaybı yaşayabiliyor, düşük bir enerjiye sahip olmaktan dolayı sosyal hayatımızda kendimiz gibi olamıyor, dışarıya çıkmaktan ziyade evde vakit geçirmeyi tercih edebiliyoruz. Tüm bu durumlar yaşam kalitemizi düşürdüğü için her yeni güne daha zinde ve mutlu uyanmak adına birtakım yollar izleyebiliriz. Size vereceğimiz 10 ipucunu her gün uygulayıp bunları yaşama biçimi haline getirirseniz daha sağlıklı ve mutlu bir hayat yaşayacağınıza emin olabilirsiniz.

 

Kaliteli uyku

Uyku, enerjinizi toplamanız için en önemli faktördür fakat uyku ile ilgili yanlış bilinen pek çok şey vardır. Örneğin uzun saatler boyu uyumak değil, gerçekten dinlenip dinlenmediğiniz ve nasıl bir ortamda ya da yerde uyuduğunuz çok önemlidir. Bu nedenle öncelikle yatağınızın ve yastığınızın ortopedik olmasına dikkat etmelisiniz. Uyuduğunuz ortamda ışık veya ses olmaması, derin uykuya geçmeniz ve uyku hormonu salgılamanız için çok önemlidir. Derin uykuya geçmediğiniz takdirde melatonin salınımı azalır ve dinlenmiş biçimde uyanmazsınız. Tüm bunların yanı sıra her gün aynı saatlerde uyuyup uyanmaya özen göstermeli yani uyku düzenini sağlamalısınız. Günde en az 6 saat kesintisiz uykuya ihtiyacınız olduğunu unutmamalısınız.

 

Güneşle uyanmak

Yukarıda bahsettiğimiz şekilde bir uyku düzenine geçtiyseniz sabahları yarı kapalı gözlerle güne başlamayacaksınız demektir fakat dikkat etmeniz gereken önemli bir konu daha var ki o da karanlık bir odada değil, güneşli bir odada uyanmak. Metabolizmanın doğru çalışması için gün doğumu ile beraber uyanmak gerekir. Erken uyanmamın yanı sıra güneş ışığıyla uyanmak, mahmurluğunuzu yok edecek ve uyuyakalmanızı engelleyecektir.

 

Motive edici bir günaydın

Yanınızda sevdiğinizle uyanıyorsanız güzel bir kucaklaşma gününüze neşe katabilir fakat eğer yalnızsanız kendi motivasyonunuzu sağlam tutmanız gerekir. Bunun için de uyandığınızda ilk gördüğünüz alana motive edici sözler yazabilirsiniz. Örneğin aynanın üzerine keçeli kalemle kısa tatlı sözler yazabilir ve uyanınca onu okuyup yüzünüzü gülümsetebilirsiniz.

 

Klasik bir yüz yıkamadan daha ötesi

Bu ipucu gerçek bir uyanış sağlayacak. Yüzünüzü klasik bir şekilde yıkamak yerine ağzınıza biraz su alın ve suyu yutup tükürmeyin, ağzınızda tutun. Su ağzınızdayken gözleriniz açık bir şekilde yüzünüze su çarpmaya başlayın ve aynı işlemi suyu ağzınızda tutmaya devam ederek 12 kez tekrar edin. Bu işlem, burnunuzdan doğru nefes almanızı sağlayarak bedeninizin tüm fonksiyonlarının düzgün şekilde işlemeye başlamasını ve gerçekten uyanmanızı sağlayacaktır.

 

Haber okumak yerine müzik dinleyin

Güne başlarken ilk yaptığınız şeyler tüm günü ne şekilde geçireceğinizi tayin eder. Bu nedenle en azından günün ilk 2 saati canınızı sıkacak şeylere kendinizi maruz bırakmamalısınız. Haber okumak yerine sevdiğiniz tarzda neşeli bir müzik açabilirsiniz.

 

Kısa fakat etkili bir egzersiz programı

Zihninizi açmanız sizi güzel bir güne hazırlayacak olsa da bedeninizi harekete geçirmek de çok önemlidir. Günlük yaşam temponuzda uzun saatler spor yapmanız imkansız olsa da en azından 15 dk spora zaman ayırabilirsiniz. Sabah erken saatte bedeninizi fazla yormanıza gerek yok. Bu nedenle kardiyo egzersizler yerine esneme gerinme hareketleri yapabilirsiniz.

 

Kahvaltı

Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı kesinlikle ihmal etmemelisiniz. Kahvaltı sürenizi uzun tutmak önemli değildir. Önemli olan kahvaltıda ne ile beslendiğinizdir. Enerjinizi toplamak için protein yoğun kahvaltı etmeniz gerekir. Çabucacık evden çıkmak için kendinize sandviç ya da tost yapmak yerine yumurta haşlayıp peynir ile tüketebilirsiniz. Kahvaltıyı masada oturarak etmeye özen göstermelisiniz. Böylece doyduğunuzu hissedecek ve yediğiniz şeylerden tat alarak mutlu olacaksınızdır. Kahvaltı sırasında bir şeyler izlemek yerine müzik dinlenmeye devam edebilirsiniz zira bir şeyler izlerken doyduğunuzun farkına varamayabilirsiniz. Kahvaltınızı daha da keyifli hale getirmek içinse masanızda bir demet canlı çiçek bulundurabilirsiniz.

 

Bitki çayı ya da taze meyve suyu için

Sabah kahvaltıda siyah çay ya da kahve içmek yerine mate çayı, yeşil çay ya da taze sıkılmış meyve suyu tercih edebilirsiniz. Mate ve yeşil çay, içerdikleri matein ve kafein sayesinde sizi daha zinde kılacak; taze sıkılmış meyve suyu ise içeriğindeki zengin vitaminler sayesinde enerjinizi toplamanızı sağlayacak ve metabolizmanızı sağlamlaştıracaktır.

 

Kendinize özen gösterin

Evden nasıl çıktığınız günü nasıl geçirdiğinizle yakından ilgilidir. Eğer işe ya da okula giderken aynaya baktığınızda kendinizi beğenmiyorsanız bu durum, iş ve sosyal ortamınızda motivasyon düşürücü olabilir. Bu nedenle giyiminize ve kişisel bakımınıza özen göstermelisiniz. Hafif bir makyaj ile yüzünüzü renklendirebilir, tıraş olarak salaş görünmekten kurtulabilirsiniz.

 

Acele ile değil sakince çıkın

Evden çıkma sürecinizde zamanınızı iyi yönetin ve acele ile hazırlanırken stres yaşamayın. Güne sakince başlamanız tüm günün aynı sakinlikte geçmesini sağlar. Bu nedenle sabah uyanır uyanmaz kol saatinizi takıp hazırlanabilirsiniz. Böylece “geç mi kalıyorum?” sorusunu bir kenara atıp her şeyi rahatlıkla yetiştirebilir ve asla geç kalmazsınız. Eğer geç kalma sorununuz devam ederse saatinizi 10 dk ileri alabilirsiniz.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Copyright 2015 - Designed by ReputeUs

KVK | KİRALAMA DUYURULARI | Bize ulaşmak için 444 5 286

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Instagram